Ashton Kutcher's A+ Site Accused of Plagiarizing Posts

1:56 PM PST 08/10/2014 by Ryan Gajewski
Getty Images

The aggregate site has removed all content posted prior to July 2014 after striking similarities between its posts and those from other sites were brought to light

Viral site A+ (aplus.com), which counts Ashton Kutcher as a co-founder and investor, has been accused of plagiarizing posts from a variety of other sites. 

As seen in screen grabs posted by Daily Dot, several A+ stories are strikingly similar to ones that had been previously posted on such sites as Huffington Post, BuzzFeed and Cracked. The flagged A+ stories contain text that has been duplicated word-for-word from the original source without proper attribution. 

A+ has since deleted every piece of content posted prior to July 2014. The web-aggregate site launched in 2011, followed by a 2013 relaunch, and Kutcher has previously promoted the site's content on his Twitter and Facebook feeds. 

The site does not have a masthead, but Evan Beard — who is named on AngelList as a co-founder of A+, as are Kutcher and Kendall Dabaghi — told Daily Dot in a statement that the company's execs take "these allegations seriously and are looking into them." Beard added: "The content that was removed was taken down as a precautionary measure."

The Hollywood Reporter has reached out to A+ for comment and is awaiting response. 

Email: Ryan.Gajewski@pgmedia.org
Twitter: @_RyanGajewski

comments powered by Disqus