Pro-Kremlin Network Russia Today to Be Investigated by British Regulator Ofcom (Report)

Associated Press
An aerial view of Moscow, Russia.

The regulator is looking into alleged anti-Western bias in a program focused on Ukraine.

A new probe into the state-run, pro-Kremlin, English-language network Russia Today (RT) has been opened by the British media regulator Ofcom over allegedly biased reporting, the Russian news agency RIA Novosti reported.

The probe was triggered by a viewer's complaint that RT's program Crosstalk, which was aired on Dec. 23 of last year and was devoted to events in Ukraine, contained biased anti-Western statements.

This is already the sixth ongoing investigation into RT by Ofcom and the third over the network's coverage of events in Ukraine, The Guardian reported.

According to the report, the British regulator is also looking into the channel’s program The Truthseeker: Genocide in Ukraine, aired last July, and its documentary Ukraine’s Refugees.

The network has repeatedly shrugged off all accusations of slanted coverage. Last year, Ofcom investigated RT's coverage of the Malaysian Airlines disaster in Ukraine but did not find biased reporting.

"Ofcom rules prohibit us from elaborating on the details of the inquiry," a spokesperson for RT told The Hollywood Reporter. "Debate show Crosstalk has always engaged viewers precisely by giving a platform to the voices and opinions that otherwise could rarely be found in the mainstream discourse."

The network began broadcasting in the United Kingdom in 2006 and launched a dedicated U.K. channel last year.

RT has repeatedly found itself in the center of controversy since the Maidan revolution in Ukraine last February. Two of its reporters quit the station on air, accusing it of slanted coverage.

Last year, there were reports that the European Union could slap sanctions on RT over its coverage of Ukrainian events, but nothing has been done so far in that respect.

comments powered by Disqus