Reuters Publishes George Soros Obituary In Error

4:32 AM PST 04/19/2013 by THR Staff
Michael Loccisano/Getty Images

News agency declares billionaire financier dead before removing article after 30 minutes.

Reuters has been left red-faced after it accidentally published a prewritten obituary of billionaire financier George Soros, according to the Guardian.

Published for 30 minutes on Thursday night, it starts: "George Soros, who died XXX at age XXX, was a predatory and hugely successful financier and investor, who argued paradoxically for years against the same sort of free-wheeling capitalism that made him billions."

The piece carries on in a pointed vein, referring to the 82-year-old's multibillion-pound currency gambles, including a famed punt against the pound that led to a political watershed for the post-Thatcher Conservative government in the early 1990s, said the Guardian.

"He was known as 'the man who broke the Bank of England' for selling short the British pound in 1992 and helping force the United Kingdom to withdraw from the European Exchange Rate Mechanism, which devalued the pound and earned Soros more than $1bn (£650m). And his Soros Fund Management was widely blamed for helping trigger the Asian financial crisis of 1997, by selling short the Thai baht and Malaysian ringgit."

Reuters said in a statement: "Reuters erroneously published an advance obituary of financier and philanthropist George Soros. A spokesman for Soros said that the New York-based financier is alive and well. Reuters regrets the error."

comments powered by Disqus