Rupert Murdoch Claimed to Be Dead After The Sun Website Hacked

Chris Ratcliffe/Bloomberg/Getty Images
Rupert Murdoch

LulzSec, the group that hacked into PBS and Sony's websites earlier this year, is taking credit for the stunt and claims to be "sitting on their emails."

Rupert Murdoch is embroiled in yet another hacking scandal -- and this time, he's the target.

LulzSec, the group that recently hacked PBS and Sony, is claiming that it hacked into the Sun newspaper, which is owned by Murdoch's News International, on Monday.

PHOTOS: News of the World's Top 10 Scandals

The front page of the paper's website redirected to a hacked Times of London site, also owned by News International, to a story claims that Murdoch was "reportedly found dead in his garden," according to police.

The headline reads "Media moguls body discoverd" (complete with typos), and the story claims that the 80-year-old executive was "said to have ingested a large quantity of palladium before stumbling into his famous topiary garden late last night, passing out in the early hours of the morning."

REPORT: News Corp. Considering Replacing Rupert Murdoch With Chase Carey as CEO

A group leader named Sabu later tweeted that they have more information about the Sun and News of the World, which shut down last week amid a phone-hacking scandal.

"Sun/News of the world OWNED," the message reads. "We're sitting on their emails. Press release tomorrow."

STORY: Rebekah Brooks' Trash, Dumped Laptop, Under Police Investigation 

Murdoch, chairman and CEO of News Corp., is scheduled to testify in front of the U.K. Parliament’s culture, media and sport committee on Tuesday along with son and deputy COO James Murdoch and Rebekah Brooks, who resigned as CEO of U.K. newspaper arm News International on Friday.

LulzSec, meanwhile, took credit for the attack that forced the shutdown of Sony Online Entertainment in April. Last month, the group broke into Sony's website, accessing more than 1 million users' accounts.

STORY: News Corp. Market Value Down More Than $8 Billion Amid Phone Hacking Scandal

The group also claimed credit for the false story posted on PBS' website in May that claimed Tupac Shukur was still alive and living in New Zealand. Last month, they claimed they had called it quits, but that apparently isn't the case.
comments powered by Disqus