Rupert Murdoch's News Corp. Sees U.K. Newspapers Lose Olympics Deal

6:42 AM PST 07/21/2011 by Georg Szalai
Chris Ratcliffe/Bloomberg/Getty Images

The News International division had struck a deal that would have allowed its publications to use the slogan "Official Newspaper of Team 2012."

NEW YORK - The U.K. newspapers of Rupert Murdoch's News Corp. are losing special access to British athletes and their designation as "official newspapers" ahead of the 2012 Olympics in London amid the phone hacking scandal, the Huffington Post reported Thursday.

Team 2012, a Visa-backed project supporting potential Olympians, had struck a deal with the conglomerate's News International newspaper division in the U.K. that made it an official partner and gave its papers the right to use the slogan "Official Newspaper of Team 2012."

It was a chance for Murdoch's conglomerate to be an Olympics player without having a U.S. TV deal for the Games.

But Team 2012 said in a statement that it is now looking for new media partners, according to the Huffington Post. "As a result of the closure of News of the World the contract can no longer be fulfilled as originally envisaged," it quoted the group as saying. 

The company's U.K. newspapers are now The Sun, the Times of London and the Sunday Times.


 

comments powered by Disqus