Russian state TV sues Web portals

Accused of unauthorized use of TV content

KIEV, Ukraine -- VGTRK, a Russian state-run TV company that controls channels Rossiya, Vesti, Kultura and Sport, sued two major local Internet portals Thursday, the e-mail service Mail.ru and social networking site Vkontakte, accusing them of unauthorized use of its content.

"We will sue all Internet resources that illegally distribute our content," Vesti chief editor Dmitry Melniko said.

The Web portals shrugged off the accusations, saying they could not control all the users that upload videos to their sites.
comments powered by Disqus