Vladimir Putin Criticizes Russian State-Run TV Networks

The Russian president also stressed that the government doesn't meddle with their editorial policies

Vladimir Putin has criticized Russia's state-run networks' content and denied government interference with their editorial policies.

"We don't interfere with editorial policies of even those stations that are state-run," Putin said in an interview with the Russian news agency TASS. "From the viewpoint of liberal values, this must be very good. But, as a result, we see on the screen just what we see."

"[Look at] how information is being presented in the mass media, how [they] impact the minds of millions of people, what shows are broadcasted by the national networks," he went on to say.

According to Putin, Russian federal stations are focused too much on making money and therefore broadcast a lot of poor-taste content that is profitable, including what he referred to as "defectives," making fun of crime and detective TV series.

"Should everything positive, educational, something that triggers world perceptions in a philosophical and aesthetical way, be only available on [the station] Kultura?" he said. "Probably not."

This was the second time in less than a week that the Russian president criticized local television content. Last week, speaking at a forum of the pro-government organization National People's Front, Putin specifically referred to TV series.

"Some TV series are better, some are worse, but the overall quality, I think, isn't very good," he said, adding that Russian television series are little different from Latin American TV series.

Back in the 1990s, Latin American TV series dominated Russian screens. However, a surge in local production in the late 1990s and early 2000s drove Latin American content out of local TV schedules.

comments powered by Disqus