'Top Gear' Producer Quits in Wake of Jeremy Clarkson Sacking (Report)

Issue 54 - Reviews: Top Gear
Courtesy of History

A test Top Gear called Snake vs. Snake raced a Dodge Viper against a Cobra attack helicopter.

Andy Wilman now denies that a leaked email was a resignation statement.

Less than a week after its controversial host Jeremy Clarkson was shown the door, the BBC’s hit motoring show Top Gear has lost its executive producer.

In an reportedly leaked email published by motoring website Jalopnik, Andy Wilman — credited with revamping Top Gear alongside his old school friend Clarkson — offered his thanks to those he has worked with since 2002.

"Well, at least we left 'em wanting more. And that alone, when you think about it, is quite an achievement for a show that started 13 years ago," he wrote. "I know none of us wanted it to end this way, but for a moment I'd like us to look back and think about just what an incredible thing you all had a hand in creating."

Wilman, who like Clarkson sold his stake in the Top Gear franchise to the BBC in 2012, added that the show would continue without him or the presenter.

"Our stint as guardians of Top Gear was a good one, but we were only part of the show’s history, not the whole of it. Those two words are bigger than us."

However, Wilman has since reported that the letter was not an indication of his resignation and that he intended to stay on the show.

In a statement to the BBC he wrote: "The email I wrote yesterday was not a resignation statement. It was a private note of thanks to the 113 people who have worked on the show over the years, but clearly one of those 113 is a bit of a tit, because they shared it with a website."

March 31, 2:52 a.m. Updated to include quote from Wilman denying he has resigned.